Splash med tekst om holdstart

Kørekort til almindelig bil (B)

Hos Hennings Køreskole hjælper vi dig gennem hele forløbet fra din første time til du har kørekortet i hånden.

Lovpakken indeholder:

29 teorilektioner
Hos Hennings Køreskole må du deltage i lige så mange teorilektioner, som du har lyst til. Dog skal du minimum have 29 lektioner.
4 lektioner på bane (kravlegården)
Her lærer du bilen at kende og øver de mest elementære manøvrer i sikre omgivelser.
4 lektioner på køretekniskanlæg
Her lærer du at køre i glat føre og får prøvet nogle af de farlige situationer af, som du kan komme ud for i trafikken.
16 kørelektioner på vej á 45 minutter
Du skal blandt andet køre på motorvej, øve mørkekørsel og lære de grundlæggende manøvrer i byen og på landevejen.

Lovpakken er det antal lektioner du minimum skal have ifølge loven. Måske skal du have flere lektioner, for at kunne bestå dine prøver - det er helt individuelt og afhænger af dine evner.

Lovpakken indeholder IKKE førstehjælpskursus (700 kr.), gebyr til politiet for teori- og køreprøve (1.000 kr.) samt bil til prøve (750 kr.).

8 timers obligatorisk førstehjælpskursus

Alle der tager kørekort i dag, skal have et førstehjælpskursus. Vores godkendte førstehjælpsinstruktører underviser i grundlæggende førstehjælp. Har du bestået førstehjælpskursus indenfor det nærmeste år, enten privat eller i forbindelse med dit arbejde, kan du muligvis få dispensation. Et førstehjælpskursus koster 700 kr.

Kontakt os for nærmere information.

Hvad koster et kørekort?

Alle mennesker er forskellige. Nogle er hurtige til at lære de gode vaner i trafikken, og andre skal bruge mere træning for at kunne bestå køreprøven.

Hos Hennings Køreskole gør vi alt for, at du består første gang - men det vigtigste er, at både du og vi føler os sikre på, at du er klar til at køre på egen hånd i trafikken.

Hvis du har flair for at køre bil og hænger godt i til teori, kan dit kørekort fx koste 18.000 kr. for lovpakken + 2.400 kr. for førstehjælp, bil til prøve og gebyrer til politiet - i alt 20.400 kr.

Hvad skal jeg have med til første teorilektion?

Du skal så vidt muligt medbringe en lægeerklæring første gang du kommer til teoriundervisning på køreskolen. Husk at medbringe pasfoto til lægen eller til køreskolen.

Hvornår må jeg begynde at tage kørekort?

Du må tidligst begynde kørsel 3 måneder FØR du fylder 17 år.
Du må tidligst gå til teoriprøve 1 måned FØR du fylder 17 år.
Du må tidligst gå til køreprøve den dag du fylder 17 år

Generhvervelse eller særlig køreundervisning

Skal du af den ene eller den anden grund op til en vejledende køreprøve og/eller teoriprøve (generhvervelse), kan vi også sagtens hjælpe dig. Læs om generhvervelse eller ring til kørelærer Jesper Olesen (20 80 12 89) eller kørelærer Michael Borum (20 95 75 00) og aftal nærmere.

Prisliste

Vores faste priser på undervisningens enkeltdele er som følger:

• Teorikursus: 3.500 kr.
  • Manøvrebane inkl. 3 timer: 3.000 kr.
  • Køreteknisk kursus (på køreteknisk anlæg): 2.500 kr.
  • Kørelektion på vej, 45 min.: 562,50 kr.
  • Kørelektion på vej, 60 min.: 750 kr.
  • Førstehjælpskursus: 700 kr.
  • Prøvegebyr for teori- og køreprøve: 1.000 kr.
  • Bil til køreprøve: 750 kr.
  • Administration af dokumenter, samtykkeerklæring mm.: 200 kr.
  • Køretimer efter kl. 17 + 50 %
    Hvis køreskolen/kørelæreren foreslår køreundervisningen på disse tidspunkter er kørsel til alm. priser jævnfør prisliste.
  • Køretimer i weekend og på helligdage + 100%